Pelan Rumah Banglo Setingkat Reka Bentuk Moden

Pelan Reka Bentuk Rumah - Rumah Banglo berasal dari kata Bangla yang berasal dari kata bahasa Hindia yang mempunyai arti sebuah wilayah di bahagian timur dari Asia Selatan yang termasuk juga dalam kawasan negara Hindia. Rumah banglo adalah sejenis rumah yang mempunyai satu tahap sahaja. Dan kebelakangan ini sangat popular di Malaysia.

Dulunya rumah banglo sangat popular digunakan bagi orang yang mempunyai keterbatasan fizikal, kerana tata letak yang di gunakan juga sangat simple, hampir setiap bilik tidak mempunyai perabot seperti halnya rumah biasa lain, bahkan bilik tidur pun tidak boleh anda dapati pada model rumah ini.

Namun seiring dengan majunya zaman, rumah ini kemudian di kembangkan menjadi rumah yang lebih mewah lagi, dengan cara menambahkan tangga dan membentuk rumah agar kelihatan lebih tinggi. Bahkan beberapa tata letak yang di gunakan mengalami pembaharuan sehingga sesuai di gunakan oleh semua orang.

Plan Rumah Bangko Setingkat
Plan Rumah Bangko Setingkat
Berikut ini adalah Gambar Rumah Banglo yang sudah mengalami pembaharuan tata letak dan reka bentuk sehingga kelihatan berbeza dengan reka bentuk awal dari banglo sebenarnya, namun tanpa mengurangkan sisi artistik dari bangunan tersebut sehingga masih mengedepankan segi keindahan bentuk dari rumah banglo tersebut.

Rumah Banglo 2 Tingkat

Pelan Rumah Banglo 2 Tingkat
Pelan Rumah Banglo 2 Tingkat
Rumah Banglo 2 Tingkat ini akan sangat sesuai anda gunakan sebagai keluarga yang mempunyai beberapa ahli keluarga. Sehingga ruang yang boleh anda dapatkan akan lebih besar di bandingkan dengan rumah banglo macam setingkat diatas.

Rumah Banglo Kampung

Pelan Rumah Banglo Kampung
Pelan Rumah Banglo Kampung
Rumah banglo Kampung sangat sesuai untuk anda yang mempunyai selera reka bentuk tradisional yang mengedepankan segi alam pada reka bentuk rumah anda. Akan kelihatan lebih semula jadi apabila anda menggunakan bahan-bahan yang berasal dari alam, contohnya batu ataupun kayu seperti rumah diatas.

Rumah Banglo Moden

Pelan Rumah Banglo Moden
Pelan Rumah Banglo Moden
Rumah Banglo Moden sangat sesuai anda pilih jika anda bertempat tinggal di bandar, sehingga akan kelihatan lebih menyatu dan sesuai dengan suasana bandar di persekitaran anda.

Rumah Banglo Mewah Moden

Pelan Rumah Banglo Mewah Moden
Pelan Rumah Banglo Mewah Moden
Rumah banglo mewah Modern adalah pilihan selanjutnya bagi anda yang bertempat tinggal di bandar, selain mengedepankan segi moden dari bangunan tetapi juga memberi perhatian kepada reka bentuk yang mewah seperti hiasan lampu dan perpaduan antara cat tembok sehingga menghasilkan bangunan yang lebih elegant.

Kesimpulan:
Anda boleh bebas memilih idea rumah banglo selera anda dengan mudah, sehingga anda akan mendapatkan rujukan terbaik dari gambar-gambar yang telah kami paparkan di atas. Jangan lupa untuk share postingan ini agar rakan kita yang lain juga boleh tau tentang maklumat menarik ini.

Pelan Rumah Banglo Setingkat Reka Bentuk Moden Rating: 4.5 Diposkan Oleh: M Lukmantoro